Himmerland forsikring - vores erfaringer - T.Mac. Update 26/4-2023 -
- og deres afgørelser i forbindelse med vores forsikringer.

1. Afslag vedr. brækket ryg i rutchebane - ulykkesforsikring
2. Afslag på Vejhjælp - ny bil første dag fastkørsel. (Vejhjælp i hele Europa)
3. Opsigelsesgebyr for for tidlig opsigelse - som er foretaget mere end 1 md. før forfaldsdato/opsigelsesdato.

Himmerland Forsikring har haft alle vores forsikringer siden 2016.
--------------
1. D. 14/7-2021 kommer min kone Lone ud for en skade i en rutchebane i Djurs Sommerland.
Generelt tager Lone aldrig chancer, og i dette tilfælde var vi til fødselsdag, og Lone tager med på en tur, da den ikke så særlig slem ud udefra.
Det viste sig at være Thors Hammer som kører op til 60 km. i timen, og har meget skarpe sving, og i eet af de første sving hørte hun et knæk, med efterfølgende slemme smerter igennem resten af turen.
Lone blev hjulpet ud af rutchebanen, og parkens lægebil kom til stedet, og måtte erkende at det var ret slemt, hvorfor en ambulance blev rekvireret.
Det endte ud i en brækket lændehvirvel, korset-behandling i 3 mdr., og efterfølgende genoptræning, hvor Lone undervejs oplevede unormale spændinger og hovedpine, som til sidst blev afhjulpet at 10 behandlinger hos en dygtig fysioterapeut.
Efterfølgende mange undersøgelser, også for osteoperose, som det viste sig at hun havde i en mildere grad, som Lone i dag får en onsdagspille til forebyggelse.
Lone har stadig efter snart to år gener i form af bevægelseshæmninger i det daglige hushold, og situationer, hvor bøjning af ryg er nødvendig, og hun kan ikke gå så lange ture som tidligere, uden at få smerter.

Djurs Sommerland har TRYG forsikring, som blankt afviser ansvaret, idet rutchebanen intet fejlede, og at Lone selv var gået om bord på eget ansvar.

Himmerland Forsikring, hvor vi begge har fuldtids ulykkesforsikringer, bliver kontaktet, og der skal gå et år inden de kan tage stilling til evt. erstatning, for mén, og Fysioterapi m.m.

Fysioterapi - betales kun hvis Terapeuten er tilsluttet det offentlige, og her er det en dygtig privat terapeut som giver gode resultater, og ikke er dyrere end norlalt i offentlig regis.

Lone har aldrig haft brækket en knogle, bortset fra en tå for mange år siden.

Himmerland afviser konsekvent deres ansvar, under formulerering af årsagsammenhængen i forbindelse med skaden, ikke var det at Lone gik i rutchebanen, men det at hun havde ostepoperose, som derfor skulle være årsagen til bruddet.
Himmerland fastholder beslutningen, og henviser bare til klagemuligheder.

Vi har sendt en ankeklage, men umiddelbart er det svært at se noget håb om erstatning, idet Himmerland fastholder beslutningen.

Trustpilot anmeldelse 3/3-2023
https://dk.trustpilot.com/reviews/640255c86ffd0a91605be41c?utm_campaign=review_replied_email&utm_medium=consumer&utm_source=ReviewRepliedEmail -



Vi beslutter efter Himmerlands ageren at skifte forsikringsselskab, og da vi skifter vorer autocamper ud med en ny d. 20. marts 2023, laver vi en aftale med Topdanmark inden, at de må opsige vores forsikringer hos Himmerland.
----------------
2. NY sag, d. 20/3-2023.

Desværre var vores forhandler ikke opmærksom på at den nye autocamper skulle i Topdanmark, og kommer med nummerpladerne d. 20/3, og godkendelse af forsikring fra Himmerland.

Vi tænker OK, vi kan jo bare bruge vores fortrydelsesret, og kører hjemad i den helt nye autocamper.
Tager en overnatning på Ejstrup Camping, med resultatet at pladsen var blød, og vi måtte have Falck assistance for at komme fri.
Vi betalte 2.900 på mobilepay til Falck vejhjælp, og tænkte at vores forsikring indeholder vejhjælp i hele Europa, og at Himmerland så ville betale udgiften, trods det at vi benytter vores fortrydelsesret, og at den "gamle" autocamper endnu ikke var afmeldt, og havde været forsikret hos Himmerland i 4 år uden skader,

Himmerland slår sig i tøjret, og siger til Topdanmark, at de gerne vil betale, men så skal vi blive hos dem i et år.
Det mener vi er helt utilstedeligt, idet Himmerland iflg. SKAT har forsikringsforpligtelsen for vores autocamper fra d. 20. marts til d. 23. marts, hvor det så efterfølgende er Topdanmark.

Iflg. nummerplade.dk er bilen helt klart hos Himmerland i de tre dage,


Vi har prøvet med alle argumenter, men Himmerland afviser også denne sag som deres ansvar, idet fortrydelsesretten er benyttet.

Ovenstående ville rent faktisk gøre at vi kunne køre uden forsikring i op til 14 dage, ved benyttelse af fortrydelsesretten - ret uhyggeligt med helt ny bil.
-------------------
3. Ny sag, d. 21/4-2023.
Her modtager vi en "uforskammet" opkrævning fra Himmerland på 200 kr. med teksten

Det kan oplyses, at Topdanmark har opsagt dine forsikringer med forkortet opsigelsesvarsel. Dette koster et gebyr på 50 kr. pr. forsikring.

Hvis forsikringerne var blevet opsagt med 3 måneders varsel til hovedforfald, vil der ikke have været gebyr på.

Dette står i betingelserne punkt 10.1. Se nedenfor.


Her mener vi også at de er luskede, fordi normalen er 1 måneds opsigelse.

Trustpilot anmeldelse 21/3-2023.
https://dk.trustpilot.com/reviews/6442aa24c39a1d966d7c5eff?utm_campaign=review_replied_email&utm_medium=consumer&utm_source=ReviewRepliedEmail -

------------------
Vi har aldrig tidligere oplevet problemer med de få forsikrings selskaber vi har haft (Trekroner og Codan), men må konstatere at Himmerland Forsikring i den grad har skuffet os.

Derfor kan vi kun efter-rationalisere, og på denne måde advare andre imod at gøre de samme fejltagelser, og sørge for at læse alt det med småt, og finde et Forsikringsselskab som møder op til en personlig samtale, inden der vælges forsikringer.

Tommy & Lone Boisen
------------------
For henvendelser om vores oplevelser omkring Himmerland Forsikring, står jeg gerne til rådighed, og har et hav af dokumenter i forbindelse med vores mellemværender.
M.v.h.
Tommy Boisen
Tlf. 40300756 - e.mail: tommy@tommytot.dk -
---------------------------

Ankesagens dokumenter med seneste svar fra Himmerland og vores modsvar kan evt. rekvireres ved at kontakte - tommy@tommytot.dk -

SENESTE NYT april 2023 - endnu et afslag i ankesagen, og Lones modsvar.

Lone_ankesvar250423.pdf
Ankesvar_Himmerland_21.4.2023.pdf -
- Ankenævner for Forsikring – svar på Himmerlands beskrivelse af d. 24/4-23  fra klager.

Himmerland Forsikring - Vedr. Skadenr.: H202104881 - Personskade den 14.07.2021.

 

Jeg må indrømme, at Himmerland har ordet i sin magt i brevet af d. 24. april, og at jeg som forsikringstager føler mig fuldstændig tilsidesat omkring forventningerne om en ulykkesforsikring som skal være der, hvis der sker et uheld med alvorlige følger, som f.eks. en brækket ryg.

 

Jeg tænker at situationen havde været den samme, hvis jeg havde brækket ryggen ved at falde ned af trapper, eller vælte på cykel, og jeg efterfølgende fik konstateret osteoporose, og jeg føler mig i den grad diskrimineret i forhold til at der efterfølgende blev lavet osteoporose scanning af mig.

 

Kunne jeg have have sagt NEJ til en sådan scanning, og hvordan havde jeg så stået ?.

 

Jeg har levet mit liv uden nogen form for brækkede lemmer, bortset fra en tå, og jeg har aldrig indtaget permanent medicin, og levet et sundt liv med arbejde, og ikke mindst den sidste tid på arbejdsmarkedet som lærer, og undervist i idræt og sport, som jeg selv var en del af.

 

Siden mit stop på arbejdsmarkedet, har jeg heller intet fejlet, og helbredet var perfekt, indtil uheldet i rutchebanen skete, og jeg tænker at det kunne have fået et mere fatalt udfald i selve rutchebanen, eller da jeg to gange blev løftet op af personale og anmulancefolk (med brud i ryggen), inden jeg var i ambulancen, og var jeg så også blevet afvist af ulykkesforsikringen hos Himmerland (ikke rart at tænke på).

 

Min mening er at der bør være meget mere fokus på oplysninger fra forsikringsselskabet, for at oplyse om at en diagnose som osteoporose helt overflødiggør en ulykkesforsikring, og at det ofte starter for kvinder inden de bliver 50 år.

 

Ærgerligt at forretningsmoralen hos Himmerland er så lav, at jeg som forsikringstager skal bruge så mange resurser på at tilkendegive og kæmpe for det som jeg forventede af mit forsikringsselskab.

 

Jeg føler mig virkelig diskrimineret, og vil helt naturligt overveje, hvordan jeg kan gøre mit til at ikke andre skal havne i den samme situation.

-------------------------------

 

Min mening er at ulykkesforsikring i min alder med et godt helbred er spild af penge. ( )

 

Standarddækninger: Ulykkesforsikring Himmerland police 473973 (vedlagt)

Dødsfald Ja

Invaliditet fra 5% varigt mén Ja (= INGEN dækning ved brudskader med mén hvis der konstateres osteoporose)

Tandskade incl. tyggeskader Ja

Behandlingsudgifter - fysioterapi Ja  (= INGEN dækning hvis du selv vælger en dygtig fysioterapeut der ikke har off. samarbejde)

Behandlingsudgifter - kiropraktik Ja Proteser Ja

Dobbelt erstatning fra 30% mén til 75 år Ja (= INGEN dækning ved brudskader med mén hvis der konstateres osteoporose)

-----------------------------

Lone_ankesvar030423.pdf
.
Afslag_Himmerland_150223.pdf
Afslag_Himmerland_180123.pdf

Bilag A - Skadeanmeldelse.pdf
Bilag B - Selskabets brev af 15.7.2021.pdf
Bilag C - Selskabets mail af 25.5.2022.pdf
Bilag D - Mail fra klager af 31.5.2022.pdf
Bilag E - Selskabets mail af 14.6.2022.pdf
Bilag F - Mail fra klager af 21.7.2022.pdf
Bilag G - Journalmateriale.pdf
Bilag H - Speciallægeerklæring af 21.11.2022.pdf
Bilag I - Selskabets brev af 18.1.2023.pdf
Bilag J - Klagers brev af 19.1.2023.pdf
Bilag K - Selskabets brev af 15.2.2023.pdf
Bilag L - Betingelser for ulykkesforsikring.pdf
H202104881 - Selskabets brev af 22.3.2023 (1).pdf
H202104881 - Selskabets brev af 22.3.2023.pdf
Himmerland Forsikring_KLAGEbrev190123.pdf

----------------------------------------------
Denne side er update T.Mac. d. 26/4-2023.