Himmerland forsikring
- vores erfaringer - T.Mac.
Update 26/4-2023 -
- og deres afgørelser i forbindelse med vores forsikringer.
1. Afslag vedr. brækket ryg i rutchebane - ulykkesforsikring
2. Afslag på Vejhjælp - ny bil første dag fastkørsel. (Vejhjælp
i hele Europa)
3. Opsigelsesgebyr for for tidlig opsigelse - som er foretaget
mere end 1 md. før forfaldsdato/opsigelsesdato.
Himmerland Forsikring har haft alle vores forsikringer siden 2016.
-------------- 1. D. 14/7-2021 kommer min kone Lone ud for en skade i en
rutchebane i Djurs Sommerland.
Generelt tager Lone aldrig chancer, og i dette tilfælde var vi til
fødselsdag, og Lone tager med på en tur, da den ikke så særlig slem
ud udefra.
Det viste sig at være Thors Hammer som kører op til 60 km. i timen,
og har meget skarpe sving, og i eet af de første sving hørte hun et
knæk, med efterfølgende slemme smerter igennem resten af turen.
Lone blev hjulpet ud af rutchebanen, og parkens lægebil kom til
stedet, og måtte erkende at det var ret slemt, hvorfor en ambulance
blev rekvireret.
Det endte ud i en brækket lændehvirvel, korset-behandling i 3 mdr.,
og efterfølgende genoptræning, hvor Lone undervejs oplevede unormale
spændinger og hovedpine, som til sidst blev afhjulpet at 10
behandlinger hos en dygtig fysioterapeut.
Efterfølgende mange undersøgelser, også for osteoperose, som det
viste sig at hun havde i en mildere grad, som Lone i dag får en
onsdagspille til forebyggelse.
Lone har stadig efter snart to år gener i form af
bevægelseshæmninger i det daglige hushold, og situationer, hvor
bøjning af ryg er nødvendig, og hun kan ikke gå så lange ture som
tidligere, uden at få smerter. Djurs Sommerland har TRYG forsikring, som blankt afviser
ansvaret, idet rutchebanen intet fejlede, og at Lone selv var gået
om bord på eget ansvar.
Himmerland Forsikring, hvor vi begge har fuldtids
ulykkesforsikringer, bliver kontaktet, og der skal gå et år
inden de kan tage stilling til evt. erstatning, for mén, og
Fysioterapi m.m.
Fysioterapi - betales kun hvis Terapeuten er tilsluttet det
offentlige, og her er det en dygtig privat terapeut som giver gode
resultater, og ikke er dyrere end norlalt i offentlig regis.
Lone har aldrig haft brækket en knogle, bortset fra en tå for mange
år siden.
Himmerland afviser konsekvent deres ansvar, under formulerering af
årsagsammenhængen i forbindelse med skaden, ikke var det at Lone gik
i rutchebanen, men det at hun havde ostepoperose, som derfor skulle
være årsagen til bruddet.
Himmerland fastholder beslutningen, og henviser bare til
klagemuligheder.
Vi har sendt en ankeklage, men umiddelbart er det svært at se noget
håb om erstatning, idet Himmerland fastholder beslutningen.
Vi beslutter efter Himmerlands ageren at skifte
forsikringsselskab, og da vi skifter vorer autocamper ud med
en ny d. 20. marts 2023, laver vi en aftale med Topdanmark inden, at
de må opsige vores forsikringer hos Himmerland.
---------------- 2. NY sag, d. 20/3-2023.
Desværre var vores forhandler ikke opmærksom på at den nye
autocamper skulle i Topdanmark, og kommer med nummerpladerne d.
20/3, og godkendelse af forsikring fra Himmerland.
Vi tænker OK, vi kan jo bare bruge vores fortrydelsesret, og kører
hjemad i den helt nye autocamper.
Tager en overnatning på Ejstrup Camping, med resultatet at pladsen
var blød, og vi måtte have Falck assistance for at komme fri.
Vi betalte 2.900 på mobilepay til Falck vejhjælp, og tænkte at vores
forsikring indeholder vejhjælp i hele Europa, og at Himmerland så
ville betale udgiften, trods det at vi benytter vores
fortrydelsesret, og at den "gamle" autocamper endnu ikke var
afmeldt, og havde været forsikret hos Himmerland i 4 år uden skader,
Himmerland slår sig i tøjret, og siger til Topdanmark, at de
gerne vil betale, men så skal vi blive hos dem i et år.
Det mener vi er helt utilstedeligt, idet Himmerland iflg. SKAT har
forsikringsforpligtelsen for vores autocamper fra d. 20. marts til
d. 23. marts, hvor det så efterfølgende er Topdanmark.
Iflg. nummerplade.dk er bilen helt klart hos Himmerland i de tre
dage,
Vi har prøvet med alle argumenter, men Himmerland afviser også denne
sag som deres ansvar, idet fortrydelsesretten er benyttet.
Ovenstående ville rent faktisk gøre at vi kunne køre uden
forsikring i op til 14 dage, ved benyttelse af fortrydelsesretten
- ret uhyggeligt med helt ny bil.
------------------- 3. Ny sag, d. 21/4-2023.
Her modtager vi en "uforskammet" opkrævning fra Himmerland på 200
kr. med teksten
Det kan oplyses, at Topdanmark har
opsagt dine forsikringer med forkortet opsigelsesvarsel. Dette
koster et gebyr på 50 kr. pr. forsikring.
Hvis forsikringerne var blevet opsagt
med 3 måneders varsel til hovedforfald, vil der ikke have været
gebyr på.
Dette står i betingelserne punkt
10.1. Se nedenfor.
Her mener vi også at de er luskede, fordi normalen er 1 måneds
opsigelse.
------------------
Vi har aldrig tidligere oplevet problemer med de få forsikrings
selskaber vi har haft (Trekroner og Codan), men må konstatere at
Himmerland Forsikring i den grad har skuffet os. Derfor kan vi kun efter-rationalisere, og på denne måde
advare andre imod at gøre de samme fejltagelser, og sørge for
at læse alt det med småt, og finde et Forsikringsselskab som
møder op til en personlig samtale, inden der vælges
forsikringer.
Tommy & Lone Boisen
------------------
For henvendelser om vores oplevelser omkring Himmerland Forsikring,
står jeg gerne til rådighed, og har et hav af dokumenter i
forbindelse med vores mellemværender.
M.v.h.
Tommy Boisen
Tlf. 40300756 - e.mail: tommy@tommytot.dk -
---------------------------
Ankesagens dokumenter med seneste svar fra Himmerland og vores
modsvar kan evt. rekvireres ved at kontakte - tommy@tommytot.dk
-
SENESTE NYT april 2023 - endnu et afslag i ankesagen, og Lones
modsvar.
Lone_ankesvar250423.pdf Ankesvar_Himmerland_21.4.2023.pdf -
-
Ankenævner for Forsikring – svar på Himmerlands
beskrivelse af d. 24/4-23fra
klager.
Himmerland Forsikring - Vedr.
Skadenr.: H202104881 - Personskade den 14.07.2021.
Jeg må indrømme, at Himmerland har ordet i sin
magt i brevet
af d. 24. april, og at jeg som forsikringstager føler mig
fuldstændig
tilsidesat omkring forventningerne om en ulykkesforsikring som
skal være der,
hvis der sker et uheld med alvorlige følger, som f.eks. en brækket
ryg.
Jeg tænker at situationen havde været den
samme, hvis jeg
havde brækket ryggen ved at falde ned af trapper, eller vælte på
cykel, og jeg
efterfølgende fik konstateret osteoporose, og jeg føler mig i den
grad
diskrimineret i forhold til at der efterfølgende blev lavet
osteoporose
scanning af mig.
Kunne jeg have have sagt NEJ til en sådan
scanning, og
hvordan havde jeg så stået ?.
Jeg har levet mit liv uden nogen form for
brækkede lemmer,
bortset fra en tå, og jeg har aldrig indtaget permanent medicin,
og levet et
sundt liv med arbejde, og ikke mindst den sidste tid på
arbejdsmarkedet som
lærer, og undervist i idræt og sport, som jeg selv var en del af.
Siden mit stop på arbejdsmarkedet, har jeg
heller intet
fejlet, og helbredet var perfekt, indtil uheldet i rutchebanen
skete, og jeg
tænker at det kunne have fået et mere fatalt udfald i selve
rutchebanen, eller
da jeg to gange blev løftet op af personale og anmulancefolk (med
brud i
ryggen), inden jeg var i ambulancen, og var jeg så også blevet
afvist af
ulykkesforsikringen hos Himmerland (ikke rart at tænke på).
Min mening er at der bør være meget mere fokus
på
oplysninger fra forsikringsselskabet, for at oplyse om at en
diagnose som osteoporose
helt overflødiggør en ulykkesforsikring, og at det ofte starter
for kvinder
inden de bliver 50 år.
Ærgerligt at forretningsmoralen hos Himmerland
er så lav, at
jeg som forsikringstager skal bruge så mange resurser på at
tilkendegive og
kæmpe for det som jeg forventede af mit forsikringsselskab.
Jeg føler mig virkelig diskrimineret, og vil
helt naturligt
overveje, hvordan jeg kan gøre mit til at ikke andre skal havne i
den samme
situation.
-------------------------------
Min
mening er at
ulykkesforsikring i min alder med et godt helbred er spild af
penge. ( )
Bilag A - Skadeanmeldelse.pdf
Bilag B - Selskabets brev af 15.7.2021.pdf
Bilag C - Selskabets mail af 25.5.2022.pdf
Bilag D - Mail fra klager af 31.5.2022.pdf
Bilag E - Selskabets mail af 14.6.2022.pdf
Bilag F - Mail fra klager af 21.7.2022.pdf
Bilag G - Journalmateriale.pdf
Bilag H - Speciallægeerklæring af 21.11.2022.pdf
Bilag I - Selskabets brev af 18.1.2023.pdf
Bilag J - Klagers brev af 19.1.2023.pdf
Bilag K - Selskabets brev af 15.2.2023.pdf
Bilag L - Betingelser for ulykkesforsikring.pdf
H202104881 - Selskabets brev af 22.3.2023 (1).pdf
H202104881 - Selskabets brev af 22.3.2023.pdf
Himmerland Forsikring_KLAGEbrev190123.pdf
---------------------------------------------- Denne side er update T.Mac. d. 26/4-2023.